Out There We Are One

[myemail] sudahkah anda mendaftar email yang berharga RM50 juta?

myemail adalah perkidmatan mesej emel yang dibuka untuk semua rakyat Malaysia. Jika anda seorang warganegara maka anda berhak untuk membuka akaun myemail. Sungguh mudah untuk mendapatkan akaun myemail dan anda boleh dapatkanya secara online. Portal myemail mempunyai senarai e-perkhidmatan, di mana anda boleh melanggan kepada penyata, bil atau notis digital anda yang akan dihantar ke peti masuk myemail anda. Untuk keterangan lanjut mengenai e-perkhidmatan myemail boleh didapati di sini. Akan datang myemail akan memuatkan perkhidmatan-perkhidmatan yang dapat membantu pemegang akaun myemail memudahkan urusan mereka dengan agensi kerajaan dan swasta.

mesti korang pernah dengar mengenai myEmail yang berharga RM50 juta kan? korang dah register lum? kalo lum, baik daftar cepat. x baik mbazir RM50 juta tu :p hehehe... menggunakan platform Windows Live Microsoft Corp., ia menawarkan kapasiti sebesar 25GB. besar gak tu! slain itu perkhidmatan email nie mbolehkan pengguna mcipta dokumen² MS Office. aku pun x pasti yg mcm mn. kena tunggu email aku siap br leh test :p hihihi...

cuma satu yg paling aku x suka pasal email nie. username kita x leh nak create sendiri! username bdasarkan nama kite yg akan diset secara automatik oleh sistem. sistem akan listdown username utk kite pilih. slain tu, kena masukkan no kp? perlu ke? mcm ade something wrong lak bl kena masukkan no kp utk daftar email. nie la 1st time aku register email kena masukkan no kp. pelik tapi benar...


dan masa nak masukkan email alternatif, tpapar la satu msg spt gambar di atas. maklumat yg kita isi akan disemak oleh pihak JPN utk kelulusan! pergh! rumit giler nak daftar email yg bharga RM50 juta nie! tapi kenapa melibatkan JPN utk pendaftaran email? nie pun aku rs mcm ade something wrong gak. adakah ada pemantauan thadap penggunaan email? ini bmakna tiada kebebasan dlm menggunakan email percuma yg berharga RM50 juta nie! nak skodeng ler tu :p


OK! aku dah register. so... skrg nie tunggu pengesahan oleh pihak JPN aje dlm tempoh 24 jam. JPN nie ade masa ke nak sahkan mende nie sume? tiap² ari aku tgk sesak aje pejabat JPN tu smpi aku nak wat MyKad baru pun x leh. kite tunggu & lihat bape lama tempoh yg diambil utk approve aku punyer email nie. adakah dlm tempoh 24 jam? atau pun 24 hari? wakaka... sesape yg teringin nak daftar email RM50 juta nie, sila klik pic kat bwh nie :D


No comments:

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda. Sebarang kemusykilan boleh berhubung terus melalui email admin@d0d0l.com