Out There We Are One

Bila suami menjadi suri rumah, isteri keluar bekerja


ha! aku dah tau tau. mesti bl baca aje tajuk nie konpem korang kondem si lelaki tu kaw kaw. mesti ckp ape la lelaki dok umah aje? sian ppuan tu kena keje utk tanggung laki. normal ler tu, masyarakat kite nie tgk luaran aje dah melenting. bl dah tgk dlman... tau pulak diam :D

nie aku nak citer pasal salah seorang blogger ala2 'Enot SusahNakEja' iaitu Ben Ashaari. kalo korang x kenal... x tau dah aku nak ckp ape lg :)) kalo korang x kenal aku... boleh dimaafkan lg k :p hehehe... ape kaitan Ben Ashaari dgn entry kali nie? mesti ler ade kaitan. kalo x, x kan aku sesaje nak tempek nama dia dlm nie. wakaka :)) sblm aku start mbebel, aku just nak ckp yg aku pernah jumpa Ben Ashaari kat pasar mlm P2 tu. dah mmg port aku lps keje stiap ari Selasa & Jumaat. tp memandangkan badan dia teramat ler sasa, tetiba aku rasa diri aku kecik aje nak tegur dia :-ss terus x jd tegur... samb cari Roti John Unan :)) wakaka...

aku br aje sat2 bc blog dia pasal Ego Lelaki Suri Rumah spt yg dipaparkan dlm paper KOSMO. sgt macho bila melihat jejaka sasa menyidai baju di ampaian :D betul tau! aku tau ler sbb aku pun sll gak sidai baju kat ampaian =)) wakaka...

berbalik kpd entry aku kali nie. secara peribadi tak salah seorang suami menjadi suri rumah sementara si isteri keluar bekerja. tapi bukan suri rumah yang goyang kaki tau. contohnya mcm Ben Ashaari nie ler. walaupun dia seorang suri rumah sepenuh masa, tapi sentiasa ada income. mcm mn tu? dah tentu ler melalui blog dia yg teramat la pemes tu 'SANTAI BEN ASHAARI'. bl la aku nak pemes mcm dia nie :p hihihi... 


aku mmg x setuju kalo suami suri rumah tanpa pendapatan, sementara si isteri kuar cari rezeki. x kan nak suruh bini tanggung laki kan? sudah terbalik tu. sudah menjadi tanggungjawab suami utk menyediakan keperluan secukupnya (ikut kemampuan). sementara isteri tu pandai2 ler tolong pape yg patut. x kan nak letak beban kat bahu suami aje kan :D sharing is caring. tapi suami tak leh minta duit dengan isteri! kena paham tu! nasihat utk diri sendiri gak nie coz 2-3 minggu lg nak kawen nie. huhuhu...Ya Allah! permudahkanlah urusan kami ini :-ss limpahkan rezeki kepada kami Ya Allah! amin....

so... kepada suami2 diluar sana. kalo rasa nak jd suri rumah sepenuh masa, pastikan poket sentiasa berisi setiap bulan k. hehehe... contohilah blogger kite Ben Ashaari yg mjadikan blogger suatu kerjaya. rezeki ade dmana2. Allah SWT dah bg akal & ruang utk kite mcari rezeki. pandai2 la ek asalkan HALAL. bg aku bhenti keje nie perkara biasa. ramai org bhenti keje & cari keje lain. cuma yg beza di sini adalah, kerjaya pilihan Ben Ashaari adalah sbg Blogger sepenuh masa + Suri Rumah sepenuh masa. 2 dlm 1 tu... korang ade? aku pun x de! wakaka :)) aku citer skit dah ler... yg lain2 tu korang baca sendiri kat dlm blog BLOGGER SURI RUMAH sorang nie k :D jgn mare...........


2 comments:

  1. Ben memang terer.Rajin pulak tuh.mmg blogger sejati la kirenyer...:)

    ReplyDelete
  2. tabik spring ye bleh tahan jaga anak..tak semua laki macam tu..he2

    singgah blog saya
    http://dalilablogez.blogspot.com/

    ReplyDelete

Komen anda tanggungjawab anda. Sebarang kemusykilan boleh berhubung terus melalui email admin@d0d0l.com